Slagboom in werking vanaf 27 november

Nieuws
1699963307634

Efficiënter parkeren via kentekenherkenning 

Op maandag 27 november gaat een nieuw systeem in werking om het beperkte aantal parkeerplaatsen op het Marineterrein in goede banen te leiden. Het grote verschil: de slagboom gaat alleen open na kentekenherkenning.

Dit verandert er in het kort:

  • Vergunninghouders krijgen een eigen account in Evopark. Met dit parkeersysteem kun je zelf je parkeerplaats(en) beheren en flexibel inzetten voor verschillende kentekens. Maar sjoemelen –  meer voertuigen tegelijkertijd op één vergunning naar binnen laten – wordt met het nieuwe systeem onmogelijk. Zo wordt parkeren op het Marineterrein eerlijker en gaan we efficiënter om met de beperkte capaciteit die er is.
  • Vaste leveranciers met een vast kenteken kun je net als voorheen aanmelden via polo@marineterrein.nl (alleen vanaf een herkenbaar aan de organisatie gekoppeld e-mail adres). Deze leveranciers krijgen dan automatisch toegang. De verblijftijd van het voertuig op het terrein wordt gemonitord.

Dit blijft hetzelfde

  • Incidentele leveranciers kun je net als voorheen aanmelden via polo@marineterrein.nl (ruim tevoren en alleen vanaf een herkenbaar aan de organisatie gekoppeld e-mail adres). Deze leveranciers krijgen dan eenmalig toegang door aan te bellen bij de intercom voor de slagboom. 
  • Bezoekers die slecht ter been zijn kunnen worden afgezet voorbij de slagboom, nadat de chauffeur zich meldt  via de intercom.
  • Buiten de openingstijden van de Portiersloge (ma – vr 09:00 – 16:00) wordt de intercom doorverbonden met een externe achterwacht.

Marineterrein stapsgewijs autovrij

Zoals je weet werken we stapsgewijs toe naar een autovrij en leefbaar Marineterrein. Dat doen we door maatregelen te nemen waarmee we het aantal verkeersbewegingen kunnen terugdringen. Denk aan het centraliseren van de logistiek van pakketten en supermarktboodschappen. Of het ophalen van afval per boot. Daarnaast brengen we de parkeercapaciteit (en dus het aantal parkeervergunningen) terug tot een minimum. Er zijn in de loop van de jaren flink wat parkeerplaatsen opgeheven en vergroend. In de nabije toekomst worden nog enkele parkeerplekken omgezet tot oplaadplek. Dat betekent dat er geen rek zit in de capaciteit en dus dat iedereen zich zal moeten gaan houden aan de nieuwe regels.