Facility Coördinator Huisvesting
VacaturebankBetaalde functie, 0,9 fte
Ben jij op zoek naar een baan waarin jij jouw technische expertise kwijt kunt en bijdraagt aan een fijne leeromgeving voor drieduizend kunsthogeschoolstudenten? Het Servicebureau van de AHK is op zoek naar een Facility Coördinator Huisvesting (0,9 fte). Sluitingsdatum: 2 mei 2025.
Wat ga je doen?
Als Facility Coördinator Huisvesting ben je de essentiële schakel tussen dagelijks beheer, onderhoud en projectleiding, en fungeer je als het facilitaire ‘geweten’ van de vastgoedportefeuille. Je bewaakt de kwaliteit van onderhoud en duurzaamheidprojecten en zorgt voor een vlotte uitvoering van alle projecten.
Je combineert technische scherpte met communicatietalent, houdt overzicht en denkt mee op projectleider- en beheerniveau. Je hebt een signalerende rol in planning en kosten, en stuurt leveranciers aan om gemaakte afspraken en kwaliteitsniveaus na te komen op (zowel hard- als softservices). Je bent in deze rol sensitief en proactief, je neemt initiatief in het doen van verbetervoorstellen en brengt deze daadwerkelijk binnen het team Je neemt initiatief voor verbetervoorstellen en ondersteunt de technisch facility manager met contractbeheer van AHK-brede facilitaire contracten.
Je bent verantwoordelijk voor facilitaire zaken en het aanspreekpunt voor de huurpanden op het Marineterrein in Amsterdam, inclusief BHV-coördinatie en veiligheid. Je denkt pro-actief mee over oplossingen en draagt bij aan de professionalisering van de afdeling. Je bent mede-verantwoordelijk voor budgetbewaking, factuurafhandeling en ondersteunt het team. Daarnaast beheer je de verhuur van 30 short-stay studentenkamers in Amsterdam, zorg je voor tijdige beschikbaarheid en voorkom je leegstand door afstemming met de academies.
Wie ben jij?
Je kunt goed samenwerken met verschillende disciplines en hebt een brede focus. Je bent in je element in een dynamische en facilitaire omgeving. Je bent iemand met een duidelijke technische en facilitaire visie en focus waarbij je doel- en resultaatgerichtheid hoog in het vaandel hebt staan, maar ook klant- en servicegerichtheid. Jij werkt vanuit passie, staat open voor nieuwe ontwikkelingen en bent nieuwsgierig. Daarbij denk je vanuit mogelijkheden, kansen en oplossingen. Je bent ondernemend, een teamplayer, tactvol, daadkrachtig en prettig in de omvang en je hebt een no-nonsens mentaliteit.
Wat breng je mee?
Je hebt enkele jaren ervaring in een vergelijkbare functie en hebt een afgeronde technische en/of facilitaire studie op hbo- niveau. Je communiceert makkelijk en duidelijk met interne- en externe stakeholders. Daarnaast breng je een dosis humor mee. Vanzelfsprekend kun je planmatig en projectmatig (samen)werken om continu verbeteringen te realiseren zodat dit bijdraagt aan verdere professionalisering van het onderhoud en technisch beheer. Daarnaast heb je aantoonbare ervaring op het gebied van projectmanagement, heb je kennis van arbo-eisen en van de wettelijke normeringen op het terrein van bouw en huisvesting.
Wie zijn wij?
Het vastgoed van de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten (AHK) is uniek en daar zijn we trots op. De AHK heeft diverse onderwijsgebouwen in het centrum van Amsterdam, grotendeels in eigendom. Het betreft zowel moderne gebouwen met geavanceerde onderwijsruimten, werkplaatsen, studio’s en hoogwaardige voorstellingsruimten als (rijks)monumenten en enkele huurpanden. De afdeling Huisvesting en beheer voert met een klein team de regie op de gehele vastgoedportefeuille van de AHK en werkt daarbij nauw samen met de academies. Het team bestaat uit een hoofd huisvesting, twee (senior) projectmanagers, een technisch facility manager en een facility coordinator huisvesting. Op dit moment zijn we ook op zoek naar een duurzaamheids coördinator t.b.v. uitbreiding van het team. Als afdeling houden wij ons onder andere bezig met vastgoedstrategieën, projectontwikkeling, nieuwbouw, duurzaamheid en dragen we zorg voor het (facilitair) technisch beheer en onderhoud en contractbeheer. Binnen de AHK zijn de ondersteunende diensten ondergebracht in het Servicebureau, bestaande uit de afdelingen Concerncontrol, Centrale administratie en inkoop, Informatisering & Automatisering, Huisvesting en beheer, P&O en Onderwijs, onderzoek, communicatie.
Wat bieden wij?
Een uitdagende functie in een dynamisch team van collega’s met een werksetting midden in het centrum van Amsterdam, gericht op de leer- en werkomgeving van studenten en medewerkers in een aantal mooie kunstonderwijs gebouwen. We bieden een aanstelling voor de duur van een jaar, met uitzicht op een vast dienstverband. De functie is conform de cao-hbo gewaardeerd in schaal 9 (medewerker facilitair beheer – C, max. € 4.158,87 bruto bij een volledig dienstverband). Inschaling is mede afhankelijk van opleiding en ervaring. Er is sprake van een goed pakket secundaire arbeidsvoorwaarden waaronder 8,3% eindejaarsuitkering en een goede pensioenregeling.
Als jij onze collega wordt vragen we een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) bij indiensttreding.
Inlichtingen en sollicitatie
Je sollicitatie, voorzien van een korte motivatie en curriculum vitae, is voor vrijdag 2 mei 2025 welkom op vacature-sb@ahk.nl t.a.v. Selwyn Nijman, hoofd Huisvesting en beheer. Voor meer informatie over deze functie kan je terecht bij Selwyn Nijman via 020-527 7782 of vacature-sb@ahk.nl. De gesprekken zijn gepland op 6 en 15 mei.
Wij stellen graag zelf ons team samen, met acquisitie doen wij niets.